לצאת מן הקופסא – מגזין מכוון-גיל
מגזין מכוון-גיל מעלה את שאלת מיליון הדולר לגבי "קשר סבתא – מגזין הזהב". האם מגזין שפונה לקבוצת-גיל מסוימת יקצין את הסטראוטיפ המקובל לגביה? או להפך: האם מגזין מכוון-גיל יראה כי תפקוד לא קשור לזמן הכרונולוגי אלא לפרמטרים אחרים, כמו: עניין, כושר, ניסיון, השכלה, תכונות אופי וסגולות אישיות.
מנגד ניתן לתהות אם צריך לכוון מגזין לקבוצת-גיל, או שממילא מגזין-נושאי או מגדרי, כמו בריאות, ספורט, אוכל, אמנות, נשים – מגוון את כתבותיו גם לפי הגיל. בהכנת הפרוגרמה למגזין מצאנו קשר ישיר בין קהל היעד לבין הנושאים שמעניינים אותו ומשחרים לפתחו.
אוכל למשל – בעוד צעירים והורים לילדים יעדיפו מתכוני מזון בריא, מהיר וקל להכנה, המבוגרים ישמחו למתכונים מסורתיים שמלווים אותנו במעגלי החיים והחגים; תרבות ואמנות – בעוד צעירים יטיילו ויבלו עם הילדים בחיק הטבע ובמופעים לילדים, את אולמות הקונצרטים, התאטרון והאופרה ימלאו המבוגרים; התייחסות לבריאות בוודאי תתפוס חלק חשוב.
מגזין מכוון-גיל יכול אפוא לשנות את הסטראוטיפ המקובל ואף לעניין את שאר הגילאים, ביניהם הצעירים – כאן ועכשיו.
למגזין יש מטרה נוספת: דודתי בת ה-90 חוזרת ומספרת כי כילדה היא צבעה בכל קיץ את תריסי העץ הירוקים של ביתם במושבה. היום היא נאחזת בקרנות המחשב, המייל, האפליקציות בנייד כדי להיות מעודכנת בחיי הנכדים. א נ ו מ ב ט י ח י ם ב ז א ת כי המגזין יאפשר לכולם להישאר מעודכנים ורלוונטיים גם במהירות המטורפת של המאה ה-21 – רק שלא נצטרך לשוב ולצבוע את תריסי העץ הירוקים!
תתרווחו ותיהנו, יעל צלאל
יישר כוח!
האתר נראה יפה ומושקע.
מאד רוצה להשתלב בעיתון. בכתבות על חמות וכלה ובכלל על הגיל השלישי המוזהב/מוכסף והכי הכי כייפי
הי דבורה,
את מוזמנת לשלוח באמצעות הלשונית שבאתר "כתבו אלינו" או למייל keshersavta@gmail.com שניהם מגיעים למייל של המגזין. דוגמה? http://www.keshersavta.co.il/?p=4739 יעל צלאל