"מצעים" – תערוכה קבוצתית נשית
התערוכה נסתיימה [עד 4.12.16] הגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה, הגנים 21, המושבה הגרמנית חיפה. א'- ה' 10.00-18.00; ו' – 10.00-14.00; אוצרת ענת גטניו
"מצעים" היא תערוכה נשית קבוצתית. מוצגים בה עשרה גופי עבודה על ידי 11 אמניות שמתייחסות למושג "מצע היצירה". תוך התרחקות מן המצע הקונבנציונלי לרישום ולציור – שהוא נייר או קנבס – כל אחת הופכת אותו ממצע שטוח לתלת-ממד, או מטשטשת את ההפרדה בין המצע לבין החומר שעליו ואת יחסי התפקידים ביניהם. התערוכה מציעה טווח רחב של התייחסויות ל"מצע היצירה" והיצירות שונות זו מזו גם בחומר וגם בטכניקה.
יעל אלבוים מציגה עבודת קיר גדולה מניירות דקיקים ועדינים היוצרים רשת המדמה קורי עכביש. על גבי ניירות משי שעברו שטיפות במים, נותרו שרידים לרישומי חרקים בצבע מים תעשייתי, זיכרונות מטושטשים לחיים שאורגנו במושבות.
נעמה אופנהיים רושמת דימויים מכמירי-לב באקריליק, בעט כדורי ובנגיעות מכחול רטוב על ניירות קמח עגולים למאכל שמקורם בסין. ה"ניירות" פריכים ומתפוררים, וכך גם עדינות הרישומים הממוקמים בדרך כלל במרכז המצע.
רונית אגסי רושמת דמויות, חיות ונופים מעולמה הפרטי על גבי ניירות דקיקים של תחבושות הגייניות באמצעות נקודות וקווקווים, שהם השפה שפיתחה במשך שנים רבות. הפורמט האורכי והדוגמה הפרחונית מעניקים לסדרה נופך יפני
מיכל גולדברג מציגה שולחן אור שבו מגזרות נייר שחורות מונחות בין שכבות של זכוכיות. זאת "עיר" מדימויים של יופי קסום אשר מתגלים בהדרגה כתיאור עולם פוסט-אפוקליפטי שבו ניכור ואנומליות מטרידים
ענבל הופמן יוצרת מיצב תלוי-חלל שבו היא מתייחסת לאלמנטים אדריכליים בגלריה היא רושמת דימויים מופשטים בטוש שחור שהופכים לכתמים על גבי ניילון נצמד וקפלים
מירית ויינשטוק מציגה חלק מסדרת עבודות בטכניקה יפנית מסורתית של עשיית נייר וואשי בסיבים הצמחיים של הנייר נשזרו ונכלאו אובייקטים (ריסים וחלקי תכשיטים) שהפכו לחלק בלתי נפרד מן המצע.
אסתר כהן רושמת בעט כדורי בכחול ובשחור פרחי בר הצומחים בארץ ובאזור על גבי מפות גיאוגרפיות ומדיניות ישנות של ארץ ישראל, שהן כמו דיון היסטורי-פוליטי על נרטיבים לאומיים. הפרטנות והדיוק מזכירים רישומים בוטניים של "צמחי ארצנו" משנות ה-50.
לילך מדר מציגה סדרות של קולאז'ים ממגוון רחב של חומרים ומצעים: צילומים ישנים, בולים, גזרי מגזינים ואובייקטים. מדר משחקת בחומרים – מפרקת ומרכיבה מחדש, ויוצרת קומפוזיציות בעלות נופך סוריאליסטי והומוריסטי, במיוחד דימויים הנוגעים לייצוגי מגדר.
לילית שמבון מציגה חלק מסדרה ארוכה של עבודות נייר בשם "אבולוציה של ערכים" ומטפלת בדפים מתוך אנציקלופדיות (וובסטר והאנציקלופדיה העברית) באמצעות רישום בעט פיילוט ובחוטים. המצע האנציקלופדי הופך למצע צורני.
רינת קוטלר ורות אור מציבות גוף עבודות שמחבר בין פיסול לצילום. היצירה התרחשה בחדר החושך: אובייקטים פיסוליים בעלי שקיפויות שונות נבנו במיוחד, והונחו על גבי נייר צילום רגיש לאור לשם יצירת פוטוגרמות – רישום באור, שהודפסו לבסוף על גבי נייר. המצע הוא נייר הצילום.